.

.

Pages

Monday, January 18, 2016

Ma Cherie Amour...Essential French Crooners...40 Popular Chansons



This 40 track collection of French chansonniers will take you back to the heady days of the early to mid 20th Century when the cafes of Paris were alive with singing and dancing and the celebrated Rive Gauche was the place to be. 

The selection of singers and their trademark songs featuring Serge Gainsbourg, Charles Aznavour, Edith Piaf and Jacques Brel, will explain why French popular music of the period continues to exert an enduring appeal.

Tracklist
1-1    Charles Aznavour–    Mon Amour
1-2    Jacques Brel–    Au Printemps
1-3    Edith Piaf–    Non, Je Ne Regrette Rien
1-4    Charles Trenet–    Boum!
1-5    Serge Gainsbourg–    L'amour A La Papa
1-6    Annie Cordy–    Cigarettes, Whisky Et P'tites Pepees
1-7    Juliette Gréco–    Chanson Pour L'auvergnat
1-8    Maurice Chevalier–    La Choupetta
1-9    Edith Piaf–    Padam Padam
1-10    Tino Rossi–    Écris-Moi
1-11    Josephine Baker–    Ram-Pam-Pam
1-12    Charles Aznavour–    Viens
1-13    Jacques Brel–    Les Flamandes
1-14    Jean Sablon–    Prenez Garde Au Méchant Loup!
1-15    Dario Moreno–    Pour Toi (Feelings)
1-16    Colette Renard–    Mon Homme
1-17    André Claveau–    Domino
1-18    Eddie* & Tanya Constantine*–    L'homme Et L'enfant
1-19    Claude Nougaro–    Maman Me L'a Dit
1-20    Jean Gabin–    Quand On S'promene Au Bord De L'eau

2-1    Serge Gainsbourg–    Adieu Creature
2-2    Charles Aznavour–    Apres L'amour
2-3    Annie Cordy–    Moi J'aime Les Hommes
2-4    Tino Rossi–    J'Attendrai
2-5    Edith Piaf–    La Vie En Rose
2-6    Jacques Brel–    Il Y A
2-7    Eddie Constantine–    Ah! Les Femmes
2-8    Claude Nougaro–    Marguerite
2-9    Juliette Gréco–    Sous Le Ciel De Paris
2-10    Charles Trenet–    Fleur Bleue
2-11    Edith Piaf–    L'accordéoniste
2-12    Jacques Brel–    La Valse A Mille Temps
2-13    Jean Sablon–    Paris, Tu N'As Pas Changé
2-14    Josephine Baker–    De Temps En Temps
2-15    Maurice Chevalier–    Place Pigalle
2-16    Jean Gabin–    Chanson Des Mariniers
2-17    Eddie Constantine–    La Fille Des Bois
2-18    Dario Moreno–    Viens
2-19    Colette Renard–    Avec Les Anges
2-20    André Claveau–    Bals De France